De CRM-software van AFAS helpt organisaties bij het beheren van hun klantrelaties. In Profit 15 zijn er een aantal nieuwe functionaliteiten beschikbaar voor CRM die het relatiebeheer nóg makkelijker maken. Denk aan het instellen van berichtsjablonen in verschillende talen en de Forecast die verder is ontwikkeld waardoor er minder administratieve handelingen nodig zijn.

Berichtsjablonen in meerdere talen

Veel organisaties die werken met internationale klanten en relaties, communiceren in verschillende talen. Vanaf Profit 15 is het mogelijk om de berichtsjablonen in meerdere talen toe te voegen. Bij het versturen wordt automatisch het sjabloon gekozen met de juiste taal. Het juiste sjabloon wordt herkend doordat het mogelijk is om de voorkeur voor de juiste taal vast te leggen per organisatie of op persoonsniveau. De berichtsjablonen zijn overal toe te passen.

Documenten in In- en Outsite

In profit 15 is het mogelijk om documenten te genereren via In- en OutSite. Met het type dossieritem kan er een standaard of specifiek document gemaakt worden en deze vervolgens opslaan in het dossier. Hierbij wordt ook de workflow gestart, zodat een andere collega het document eerst kan controleren. In een Word-document is het mogelijk deze direct aan te passen en vervolgens om te zetten in een PDF. De PDF kan vervolgens via workflow doorgezet worden naar de betreffende medewerker of klant, zodat hij/zij deze digitaal kan ondertekenen. Deze handelingen kunnen vooraf bepaald worden in de workflow, net als het toevoegen van een bijlage per stap. Het hele proces is op deze manier digitaal afgehandeld én de documenten zijn goed geborgd in het systeem.

Forecast

Dankzij forecasting wordt het gehele salesproces goed inzichtelijk gemaakt. De verwachtingen van een deal worden hier bijgehouden, zodat collega’s zicht krijgen op de hoogte, kans en voortgang van een deal. De update voor forecasting in Profit 15 zorgt ervoor dat medewerkers minder administratieve handelingen hoeven te doen. De forecast zal zich meer als een proces gaan gedragen.

Op dit moment is het niet mogelijk om een forecast te maken, zonder dat er een verkooprelatie in het systeem staat. In Profit 15 is het straks mogelijk om een inkoop- én verkooprelatie aan te maken via de workflow. Op deze manier kan het aanmaken gecontroleerd worden door een collega. Vervolgens is het mogelijk om direct ook de forecast en een contactpersoon aan te maken, zodat dit niet meer stap-voor-stap gedaan hoeft te worden.

Verder is het mogelijk om een contactmoment vast te leggen in de forecast, zodat de communicatie met (potentiële) klanten geborgd wordt. Handig voor collega’s om eerdere communicatie terug te kunnen lezen! De contactmomenten zijn ook met een automatische signalering in te stellen voor een nieuw contactmoment. Dit kan goed van pas komen als iemand bijvoorbeeld aangeeft volgende week terug te bellen.

Daarnaast is het in Profit 15 mogelijk om een offerte te genereren via de workflow. Door een voorcalculatie vast te leggen, kan het offertedocument gegenereerd worden via de workflow en deze vervolgens versturen via e-mail of OutSite naar de klant. In de laatste stap is het uiteraard mogelijk om ook een digitale handtekening toe te voegen.

Peopletrack helpt uw organisatie graag!

Hulp nodig bij het in gebruik nemen van de nieuwe functionaliteiten in Profit 15? Peopletrack neemt je hier graag in mee. Lees ook de artikelen met veranderingen in Profit 15 voor de modules HRM, Payroll, Projecten en Financieel. Uiteraard staan onze collega’s u ook graag te woord, neem vrijblijvend contact met ons op.

PROFIT 15 module HRM

PROFIT 15 PAYROLL

PROFIT 15 PROJECTEN

PROFIT 15 FINANCIEEL

AFAS OPEN 2020 CRM