Een goede werkplek is belangrijk én moet officieel voldoen aan de arboregels. Wanneer de plek niet voldoet aan de arboregels, dan is de werkgever verantwoordelijk voor eventuele gezondheidsschade van de werknemer. Door het velen thuiswerken, komt de verantwoordelijkheid van een gezond ingerichte werkplek deels bij de werknemer te liggen. Veel werkgevers bieden hun werknemers de mogelijkheid om een thuiswerkplek te bestellen die voldoet aan de arboregels. Hoe we dit bij Peopletrack hebben aangepakt? Onze collega’s kunnen eenvoudig via AFAS InSite een thuiswerkplek bestellen!

Werkplek conform de arboregels

Via AFAS InSite hebben we een pagina ingericht waar collega’s een thuiswerkplek kunnen bestellen die voldoet aan de arboregels. Via deze pagina kunnen de medewerkers controleren of hun huidige thuiswerkplek voldoet aan deze arboregels door middel van een checklist. Wanneer dit niet het geval is (of als de thuiswerkplek toe is aan een upgrade) dan kunnen zij direct een bestelling plaatsen. Voor de thuiswerkplek wordt er een complete set aangeboden, maar het is uiteraard ook mogelijk om slechts de benodigde onderdelen te bestellen. Nadat de werknemer beslist om een thuiswerkplek te bestellen, start een workflow om het bestellen in werking te zetten.

InSite-pagina thuiswerkplek bestellen

InSite-pagina thuiswerkplek bestellen

Workflow thuiswerkplek bestellen

  1. De medewerker vult via het bestelformulier aan welke onderdelen benodigd zijn, zodat de thuiswerkplek voldoet aan de arboregels. Hierbij kan gekozen worden voor de gehele set, maar slechts een selectie hiervan is ook mogelijk.
  2. De medewerker krijgt een taak toegewezen via InSite, zodat het bestellen definitief gemaakt kan worden.
    Workflow taak werkplek bestellen

    Taak via InSite voor de medewerker: ‘Thuiswerkplek bestellen’

  3. Na het openen van de taak, verschijnt er een automatisch gegenereerde overeenkomst voor de thuiswerkplek. Op dit moment kan het bestellen van de werkplek nog geannuleerd worden.
  4. Wanneer de bestelling naar wens is, dan kan de werknemer de overeenkomst digitaal ondertekenen. Na het digitaal ondertekenen is de aanvraag voor de thuiswerkplek definitief.
  5. Middels de workflow krijgt de hiervoor aangewezen persoon de aanvraag binnen als taak. In ons geval krijgt de directie de taak om akkoord te geven op de aanvraag voor het bestellen van een werkplek. Dit wordt gedaan door middel van een digitale handtekening, zodat de overeenkomst zowel door de werknemer als de werkgever getekend is.
  6. Na het ondertekenen door zowel werknemer als werkgever ontvangt de office manager een taak door middel van de workflow. Aan de officemanager de taak om ervoor te zorgen dat de gewenste artikelen daadwerkelijk besteld worden én thuis wordt afgeleverd bij de betreffende collega.
Automatisch gegenereerde overeenkomst thuiswerkplek

Automatisch gegenereerde overeenkomst thuiswerkplek

Medewerkers een werkplek laten bestellen via InSite

Is er binnen uw organisatie behoefte aan een goede thuiswerkplek, welke voldoet aan de arboregels? Door een pagina in te richten via InSite hebben medewerkers de mogelijkheid tot bestellen zelf in de hand en wordt het proces automatisch doorlopen door middel van een workflow. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem vrijblijvend contact met ons op via: +31 (0)20 823 18 29 of laat uw gegevens achter via het contactformulier. Wij denken graag met u mee!