Wijzigingen in Profit 15 voor HRM

By | AFAS

De update in AFAS naar Profit 15 laat nu niet lang meer op zich wachten en zal naar verwachting begin juli uitgerold worden. Deze update in AFAS brengt nieuwe functionaliteiten met zich mee voor de verschillende modules. In dit artikel zoomen we in op de module HRM. Natuurlijk staan de specialisten van Peopletrack voor u klaar om deze functionaliteiten daadwerkelijk in gebruik te nemen.

Read More

Terugkeer naar kantoor: een werkplek reserveren via AFAS

By | AFAS

De versoepelde maatregels van het RIVM zetten veel organisaties voor een uitdaging. De 1,5 meter afstand moet gewaarborgd worden, wat van invloed zal zijn op de werkplekken op kantoor. Via AFAS InSite kunt u medewerkers hun werkplek laten reserveren. Op deze manier zullen er nooit teveel collega’s aanwezig zijn op kantoor en kan het aantal beschikbare werkplekken goed gemonitord worden.

Read More

InSite als centraal middelpunt van de organisatie

By | AFAS

AFAS InSite is een handig platform waar collega’s eenvoudig worden voorzien van informatie. Nadat medewerkers zijn ingelogd, worden zij op de hoogte gebracht van het laatste nieuws, maar zij kunnen bijvoorbeeld ook zelf acties starten. Medewerkers blijven betrokken bij de organisatie én hr-medewerkers worden automatisch ontlast. Dit maakt het een ideaal platform om te gebruiken als intranet, geïntegreerd met de rest van de bedrijfsprocessen in AFAS.

Read More

WIEG: Aanvullend geboorteverlof inrichten in AFAS

By | AFAS

Dankzij de Wet Invoering Extra Geboorteverlof (WIEG) hebben partners na de geboorte van hun kind recht op extra verlof. Het geboorteverlof voor partners bestond altijd uit twee dagen betaald verlof. Per 1 januari 2019 is dat al uitgebreid naar eenmaal de wekelijkse arbeidsduur geboorteverlof, ook wel bekend als partnerverlof. Vanaf 1 juli 2020 is het voor partners zelfs mogelijk om aanvullend geboorteverlof op te nemen. Dit zal van invloed zijn op uw AFAS inrichting.

Read More

AFAS Open 2020 – Profit 15

By | AFAS


Vanmorgen was het zover: AFAS Open 2020. Het jaarlijkse evenement waarin de nieuwe ins en outs over Profit gedeeld worden. Helaas was het dit jaar voor niemand mogelijk om live aanwezig te zijn bij AFAS Open. Om die reden vond het evenement dit jaar voor het eerst online plaats en werd er stil gestaan bij alle nieuwe en gewijzigde onderdelen in Profit 15.

Read More

Klantbeheer verbeteren dankzij CRM-software

By | AFAS


Een CRM-systeem helpt bij het beheren én optimaliseren van de klantgegevens; Customer Relationship Management. Simpel gezegd is een CRM-systeem dus software voor klantbeheer. Door middel van deze software kunt u gegevens eenvoudig updaten en alle contactmomenten bijhouden. Dit zal zorgen voor overzicht én inzicht! Wanneer een organisatie op de juiste manier gebruik maakt van het CRM-software, is het verbeteren van klantrelaties een stuk eenvoudiger.

Read More

Automatiseren dankzij een software-robot

By | AFAS


Het digitaliseren van documenten gebeurt bij vrijwel iedere organisatie. Dankzij de digitalisering, zijn grote archiefkasten waarin documenten lastig terug te vinden zijn verleden tijd én kan er ook steeds meer geautomatiseerd worden. In het artikel ‘een digitaal personeelsdossier’ leggen we meer uit over het digitaliseren en automatiseren van uw personeelsdossier. Maar naast het digitaliseren van documenten is het tegenwoordig ook mogelijk om gehele werkprocessen te automatiseren door middel van robotisering.

Read More

Thuiswerkactie

By | Peopletrack


Inmiddels zijn we er redelijk aan gewend dat we ‘s ochtends niet meer hoeven aan te sluiten in de file, maar dat de werkdag begint aan onze eigen keukentafel. Voor de één is het iets meer improviseren dan de ander om vanuit huis te werken. De internetverbinding werkt niet altijd optimaal en met (jonge) kinderen in huis is het soms best even lastig om werknemer en vader/moeder te zijn op hetzelfde moment. Het werken op afstand brengt nieuwe uitdagingen met zich mee en organisaties doen hun best om medewerkers zoveel mogelijk te ondersteunen zodat zij ook vanuit huis hun werk kunnen doen. Peopletrack denkt ook graag mee door ondersteuning op afstand te bieden aan uw bedrijf.

Read More

Een digitaal personeelsdossier

By | AFAS


Een grote dossierkast waarin allerlei documenten zijn opgeslagen, werkt niet ideaal. Steeds meer bedrijven zijn daar inmiddels wel achter. Toch vinden sommige organisaties het nog heel fijn om terug te kunnen vallen op de papieren versie van een document. Maar waarom? De dossierkast neemt ruimte in beslag en het is tijdrovend om alle documenten up-to-date te houden. Daarnaast is het terugvinden van hetgeen u juist nú nodig heeft, niet altijd even makkelijk. Wij leggen u graag uit waarom de dossierkast de deur uit kan en u beter kunt overstappen naar een digitaal personeelsdossier.

Read More

Digitaal ondertekenen in AFAS

By | AFAS


Het ondertekenen van contracten, offertes of andere documenten gaat bij veel bedrijven nog met een ouderwetse, ‘natte’ handtekening. Dit houdt in dat er in sommige gevallen grote documenten geprint worden. Vervolgens kan de tekenbevoegde binnen het bedrijf deze tekenen en het document inscannen. Niet ideaal, omdat het een tijdrovende klus is om deze stappen te doorlopen. Helemaal in deze tijd waarin veel vanuit huis gewerkt wordt en het nu simpelweg niet mogelijk is om even langs een collega’s te lopen voor de benodigde handtekening. Dankzij digitaal ondertekenen in AFAS Profit is dit verleden tijd!

Read More