Een goed CRM systeem hoort voor uw organisatie te werken, niet andersom. Een CRM-systeem helpt bij het beheren én optimaliseren van de klantgegevens; Customer Relationship Management. Simpel gezegd is een CRM-systeem dus software voor klantbeheer. Door middel van deze software kunt u gegevens eenvoudig updaten en alle contactmomenten bijhouden. Dit zal zorgen voor overzicht én inzicht! Wanneer een organisatie op de juiste manier gebruik maakt van het CRM-software, is het verbeteren van klantrelaties een stuk eenvoudiger.

Overzicht en inzicht in klantgegevens

Er zijn veel organisatie die (nog) geen gebruik maken van een CRM-systeem of de -software niet optimaal gebruiken in de dagelijkse werkzaamheden. Dit is een gemiste kans, vooral wanneer de klantrelatie hoog in het vaandel staat. Het gevaar bij geen of minimaal gebruik van een CRM-systeem is dat de kans groot is dat medewerkers alle informatie in losse documenten bewaren. Of soms nog lastiger te achterhalen: in hun eigen hoofd. Wanneer een collega ziek uitvalt, wisselt van functie of een aantal dagen niet aanwezig is op de werkvloer dan kan het lastig zijn om alle informatie volledig over te dragen. Hierdoor kan belangrijke informatie verloren gaan, wat natuurlijk zonde is!

Met goed ingerichte CRM-software zijn al deze gegevens eenvoudig te vinden op een centrale plek, toegankelijk voor collega’s. Dankzij alle informatie krijgt u inzicht in eerdere contactmomenten, welke marketingmiddelen zijn ingezet en welke campagnes het best hun werk doen. Met deze inzichten is het alleen nog een kwestie van inspelen op de resultaten om uiteindelijk de kwaliteit van uw dienstverlening te verhogen.

AFAS CRM

AFAS CRM is compleet geïntegreerd in het ERP-systeem van AFAS. Hierdoor is het niet alleen eenvoudig om alle informatie vast te leggen of in te zien, ook kunnen verschillende handelingen geautomatiseerd worden. Het CRM vormt de basis voor alle processen, denk naast relatiebeheer ook aan klantenservice, marketing en verkoop & forecasting. Daarnaast kunnen medewerkers en klanten ook altijd bij deze actuele gegevens met behulp van AFAS InSite, AFAS OutSite en de AFAS Pocket App.

Peopletrack helpt u bij de CRM implementatie en optimalisatie

Heeft uw organisatie baat bij overzicht en inzicht in klantgegevens? De consultants van Peopletrack vertellen u graag meer over de mogelijkheid en het implementeren van AFAS CRM. Maakt u al gebruik van AFAS CRM? Dan leggen zij graag uit op welke manier er mogelijkheden zijn tot optimalisatie! Vrijblijvend even contact opnemen met onze consultants mag natuurlijk altijd.