Wat houdt werken bij Peopletrack in… Wie kunnen dat beter vertellen dan onze eigen collega’s?! In de reeks ‘collega’s aan het woord’ vertellen de medewerkers uit onze verschillende teams meer over hun functie, het team en de inhoud van projecten. Zo kom je bijvoorbeeld te weten waarom collega’s zo graag binnen het team van het Expertise Center werken of waarom een consultancy functie juist de voorkeur heeft. Ook kom je meer te weten over onze klanten, de projecten, de manier waarop onze collega’s bij bij ons zijn gestart én wat het werken bij Peopletrack zo leuk maakt!
Sinds maart 2022 is onze collega Quirine werkzaam als AFAS expert bij het expertise Center van Peopletrack. Toen Quirine voor het eerst in contact kwam met Peopletrack, had zij zelf de twijfel of zij al wel genoeg ervaring had om als ‘AFAS expert’ aan de slag te gaan. Na een aantal gesprekken waarin de functies binnen het Expertise Center en de consultancy werden uitgelegd, kwam het besluit om in ieder geval te starten vanuit het Expertise Center. Vanuit hier kon Quirine starten met een enorme diversiteit aan vraagstukken op het gebied van AFAS HRM, Financieel, Payroll en Projecten in samenwerking met de rest van het team Expertise Center.
Bij haar vorige werkgever werkte Quirine als financieel adviseur en is zij letterlijk het functioneel beheer in gerold toen AFAS geïmplementeerd werd. “Het bezig zijn met het inrichten van AFAS, de optimalisatie van processen en het sparren met collega’s hierover gaf mij heel veel energie. Hierdoor ben ik mijn profiel op LinkedIn gaan bijwerken met mijn AFAS-ervaring. Dankzij deze ervaring op mijn profiel werd ik al snel benaderd door Peopletrack of ik openstond voor een kennismaking voor de functie van AFAS expert. Ik had zelf niet gedacht dat ik genoeg kennis zou hebben voor zo’n functie, maar tijdens de kennismaking bleek al snel dat er veel mogelijk is bij Peopletrack!”.
Na een warm welkom op de eerste werkdag met gepersonaliseerde tompoucen, een koffiemoment met collega’s, een presentatie over de TrackIT dashboards en een kennismaking met Robbie de robot zijn we gestart met een case. Een leuke manier om de eerste maand te starten met het inrichten van een compleet proces, te sparren met collega’s en uitgedaagd te worden over inhoudelijke vraagstukken. Na de eerste maand was het inwerktraject voor Quirine nog niet voorbij. “Gezien mijn financiële achtergrond heb ik weinig ervaring, of zeg maar gerust geen ervaring met HRM/Payroll. Op dit moment word ik door een collega opgeleid en heb ik de eerste payroll incidenten afgehandeld, heb ik meegelopen met een AFAS expert bij een klant met HRM/payroll vraagstukken en leer ik ook deze modules steeds meer eigen te maken.”
“Ik had verwacht dat de stap vanuit de overheid naar een commerciële organisatie groter zou zijn, maar dat is zeker niet het geval! Ik kende enorm veel vrijheid voor het uitvoeren en nemen van mijn verantwoordelijkheden waarbij je als persoon centraal staat. Ondanks dat ik mijn uren nu iets gedetailleerder moet verantwoorden (uiteraard ook met achterliggende gedachte om dit uit te kunnen leggen richting klanten), is mijn ervaring nu niet heel anders. Ook ging ik van 10 minuten reisafstand, naar een uur (zonder file). Valt dat tegen? Nee! We stemmen met het team af wanneer we gezamenlijk vanaf kantoor werken en hebben de vrijheid om onze reistijden aan te passen op de files. Het op kantoor aan het werk zijn voegt echt iets toe, los van de gevulde koelkast waar alle collega’s gebruik van kunnen maken!
Heeft de ervaring van Quirine je nieuwsgierig gemaakt naar de mogelijkheden voor jouw loopbaan bij Peopletrack?! Neem dan geheel vrijblijvend contact op met onze collega Lorraine via 06-20956470 om de mogelijkheden te bespreken. Eerst meer lezen over onze organisatie? Bekijk dan onze openstaande vacatures, wij kijken ernaar uit om je te leren kennen!